FROST

Frost är ju inte på samma nivå som snö, men fint iaf och absolut bättre än ingenting. Jag älskar verkligen hur frost glittrar, speciellt när solen skiner. Så himla fint med frost de senaste dagarna... fast ja, det finns minus. Jag och Sara upptäckte att det inte längre går att cykla eftersom bromsarna har frusit fast. Då blir vi plötsligt som innan då vi måste gå och vi har längre att gå än de flesta...
Idag har det hänt allt möjligt skoj. Vi hade bugg på gympan och en sorts arobix liknande uppvärmning som vi har gjort en gång förut som jag garvar ihjäl av. Andra skrattar också när vi flummar på vissa steg men jag kan verkligen inte sluta. Adam, Philip och Felix är grymma, dom flummar sönder varje steg! Felix och Philip har liksom alltid vetat att jag garvar åt dem men Adam upptäckte det idag och det verkade bara få honom att köra på hårdare... oh, jag älskar den uppvärmningen. Min gympalärare sa senare "uppvärmningen är 23 minuter lång och Eva måste ha garvat 21 av dem minuterna". Jag var helt högröd i ansiktet utan att jag ens ansträngt mig bara för att jag skratta så mycket.
Sen så var det ett slagsmål i cafeterian idag så jag och Kasper fick hoppa in och samla upp lite glassplitter, slänga ett tiotal mackor (kunderna verkade bli skrämda och det blev tomt efter det) och missa en halvtimme av franskan. Det sistnämnda klagar jag inte på. 
Jag har även hunnit ta några kort på vägen hem från skolan idag med Sara.




©


Kommentarer
Postat av: ida

finfina bilder ! :D

2009-12-14 @ 12:10:33
URL: http://idabohlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback