SNÖN ÄR SNÅL I ÅR

Jag skulle vilja vakna upp i en drömsverige med adventsljusstakar i alla fönster, ett tjockt lager snö på marken och äta lussebullar till frukost. Drömma får man ju. Men jag vill verkligen ha snö nu, so bad. Dagens bojkott (jag och några tjejer i skolan kom fram till att diss är en av svenskans fulaste ord och det nya heta är bojkott. Det ska jag använda, även om det ger mig en töntstämpel) går till Kina och USA för sina förjädra utsläpp. Dem har precis börjat fundera på att göra något åt saken, godmorning America. Sega typer. 
Näe, nu ska man inte klaga om det. Saken är ju bara den att jag såg Planet Earth för några dagar sen, som jag äääälskar (två töntstämplar i ett inlägg!). Världens sötaste isbjörnsungar dog p.g.a. de inte kunde få nån säl eftersom isen smält för mycket och då dog något inom mig... plus att jag älskar Antarktis och Arktis. Det är verkligen de vackraste platserna på jorden. Det känns som jag blir som ett barn mer och mer för varje gången jag tänker på ett snötäcke och norrsken är det vackraste som finns. Jag har velat se ett i flera år nu och har jag riiiiktigt tur så kan det hända i Åre i jul... Dream coming true. 
Nej, nu ska jag kanske flytta arslet hela vägen till TV:en med en kopp te... eller så kan jag sitta här och plugga. Fast det går ju inte ens det är nåt fel på mitt Microsoft Office så det går inte att skriva då. Det ger mig en blanding av panik och lättnad. Å ena sidan så ska min uppsats vara klar snart, å andra sidan så är det bästa jag vet att skuta upp saker... nu kan jag inte ens bli sur på mig själv, jag kan ju inte göra något åt det. 
Nu när jag funderar på saken så ska jag kanske värma en lussebulle också...
 


©


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback