EXHAUSTED

Utmattad var ordet. Jag sov fyra timmar i natt, men har haft förvånansvärt mycket energi med tanke på det. Jag hatar känslan av att vända och vrida på sig i kroppen hur gärna man än vill ligga stilla. Hur ögonen håller på att slutas när nattlampan är tänd men kan knappt slutas när den släcks. Varför är det så ibland? Vad är det för hemskt som får en att ligga vaken, när man inte ens kan komma på vad? Det är så grovt irriterande.
Iallafall så har det dykt upp en miniångest inom mig som säger åt mig att det är dags att skärpa sig i vissa ämnen, sagt och gjort. På vissa lektioner klarar jag bara inte av att hålla koncentrationen (HOSTsoämnenaHOST) men försöker träna upp den. Min hjärna är lite trött nu.
För att inte prata om min kropp. Träningen idag tog KÅL på mig. Ojojoj. Men kul vare. :)

Måste bara nämna att jag älskar vädret idag, trots att det knappt varit sol. Jag, Isabella och Simon var ute på två raster idag och spela fotboll och undersökte skogen bakom skolan som vi spenderat så många raster på som små. Det är så himla vackert när det blåser så mycket och löven virvlar... Och alla mini lövhögar älskar jag att gå igenom, eller älskade. Den kärleken tog slut när Isabella sa "men tänk om det finns en igelkotte där i?" Kan inte sluta tänka på vilka hemska rovdjur som väntar på att få hoppa fram och hugga tag. Typ, paddor.
Nu ska jag dricka upp mitt te, borsta tänderna och krypa ner i sängen. Nio timmar sömn, here I come. In big need.


©

Min syster hoppade studsmatta för några dagar sedan, precis efter att vi begravde en av dagisbarnen i en lövhög. Höstlovet var himlans bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback