Ljus

Igår var det strömavbrott i Rönninge, därav ingen bloggning. När jag gick hem från träningen, vid tåget, så var det kolsvart. Det var massor av folk i trappan, trångt och det gick långsamt. Det var riktigt creepy.
Men när man kom hem så var det tända ljus överallt, supermysigt, och efter ett tag fick vi igång strömmen också. De andra stackarna som hade varit hemma hade varit utan ström i flera timmar.
Nu har det ljusnat lite, men i morse var det kolsvart när jag gick upp och vid frukosten var det ett tänt ljus. Mamma ställer alltid fram ett tänt ljus när det är mörkt ute, så det här är lite vintertecken... Nej, nu måste jag sätta fart. Sa precis hejdå till systern som ska till London, men jag är ju snart där. Nu ska jag fixa musik på iPoden och plocka!


Jag kan fördriva tiden vid stöm avbrott med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback