MJÖLKSYRA I HUVUDET

Mysigt var ordet. Utan tvekan bästa sättet att beskriva dagen. Jag har varit hemma idag igen, p.g.a. att jag inte kan sova på nätterna eftersom jag inte kan andas... men nu känns näsan nästan normal så jag glider till skolan imorgon.
Ni kan inte gissa vad jag gjort idag. I promise.

Jag har pluggat.

Jag vet att det kom som en chock, för när jag säger det menar jag inte som vanligt (10 min plugg) utan 5 timmar. Ja, helt galet. Men jag behövde det och 4½ timme var matte, eftersom jag ska tenta av 8ans mattebok snarast möjligt, och jag vill bara få det överstökat nu. Inte så farligt kan tyckas eftersom det är så lång tid man spenderar på lektionerna i skolan men det här var INTENSIVT. Efter det kändes det som mitt huvud skulle sprängas, men en rask promenad med favorit spellistan på högsta volym i hörlurarna och en varm kopp kamomillte senare så är jag i form igen.

Fast det känns att man har jobbat för jag känner mig liksom utmattad i tankarna. Typ mjölksyra. Jag kommer ha träningsvärk i hjärnan imorgon.
Nej, nu ska jag fixa nya lakan till min säng, hoppa in i en varmdusch och sedan krypa ner i sängen med en fin bok. Är inte rena, prassliga lakan det absolut bästa som finns efter en hård dag? Jo. Jag är helt galen i sånadär frasiga lakan. Mm.






Har upptäckt en kul grej; När jag tänker riktigtriktigt intensivt så brukar jag trycka tungan mot tänderna och slå mig själv med linjalen/pennan på kinden/pannan. Så konstiga vanor man har.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback