Sex veckor utomlands


Boracay (google)


Har jag sagt att jag får resa lite extra i år? Jag har en uppskjuten resa (från förra året) på höstlovet till London, den traditionella (nu låter jag bortskämd, men det ÄR ju en tradition).
Sedan bokade min fina familj på sex medlemmar en tre veckors tripp till Filippinerna (med mellanlandning i Peking) inför jullovet. Den ser jag mest fram emot, så sjukt spännande... jag har aldrig varit i Asien.
Vi vet inte riktigt vart vi ska, men i huvudstaden finns världens tredje största shoppingcenter och stranden som blivit framröstad till världens finaste strand flest gånger ligger på Filippinerna (Boracay), så de två kommer vi besöka... Kommer bli grymt! Annars ligger delfin safari och dykning högt på listan.

Tredje resan är den första för i år, den 8 juli drar jag och min storasyster till Bratislava i Slovakien och och den 29 juli (tre veckor senare) har vi en retur från samma plats. Jag vet, vad gör man i Bratislava? Poängen är att vi ska åka tåg vidare mot Röda/Svarta havet (ja, jag blandar alltid ihop dem... ni vet vad jag menar) och kanske också mot medelhavet. Vi är inte stora fan av överhypade turist platser, så därför håller vi oss till öster lite.

Det enda problemet är att jag sjukt dålig på att söka upp fakta. Men just nu söker jag på Serbien sedan ska jag söka på delfinsafari. Det ska bli så sjukt nice.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback