det ger mig ett leende på läpparna.

idag, när jag kom hem efter skolan med kokande ben i jeansen, så skulle jag passa dagbarnen. jag bytte om till en klänning och lekte med dem, barbent och barfota. jag lärde dem hur en gräsklippare fungerar, fotade dem när dem lekte och jagade dem. en efter en kom deras föräldrar. dem gick hem, ända tills bara jag och tvååriga alfons stod kvar. vi hoppade studsmatta och bråkade lite. han klagade över att han inte fick på sig sin sko, sedan vägrade han låta mig sätta på skon sedan vägrade han ha på sig kepsen. "du kommer bränna dig annars" sa jag men han klämde bara fram "viiiiiij inte" utan att se mig i ögonen. Ändå kan jag inte låta bli att tycka att han är så förbaskat söt och underbar. kanske bara för att mamma slutar jobba med barnen i sommar. det kommer kännas tomt när det inte längre finns barn i huset efter skolan med pruttskämt och myror i benen.

sedan började jag rensa maskrosorna åt mamma. jag har lovat att göra det åt henne, så det var bara att ta tag i det. det var sådär sjukt varmt att man bara vill ha en mjukglass i handen och doppa fötterna i vattnet vid en brygga. men jag körde på tills jag blev så himla varm. då gick jag in och hämtade en tjejbok och satte mig i solstolen. åt mammas fina paj. bytte om. gick ut och sprang, i värmen. på vägen hem gick jag förbi dånviken som var så fin att det gjorde lite ont i mig. jag har gått förbi den sjön så länge jag kan minnas och det är min favorit plats på jorden. den har inget fint badställe, men jag har ofta tagit en promenad och satt mig där. med alla problem. och sommaren visade sig så himla starkt.

jag gick hem, fysade, stretchade, hoppade in i duschen och åt en banan. kollade på tyra banks show. kom fram till att jag vill att många dagar borde vara såhär. är rädd för att glömma såna här dagar. dagar som gör mig så himla lycklig, att jag ska fråga mig själv vad det var som var så bra med att vara femton år. just nu älskar jag att vara femton år. jag är pigg och lycklig. jag har det finaste vädret på jorden. jag har fantastiska vänner. jag bor i en lantlig förort med gröna björkar och tomma vägar. jag har allt som nämns ovan. jag har en systemkamera, ett fint rum och världens finaste pojke i tanken som ger mig sockerdricka i magen. nu ska jag sova och hoppas han följer med mig i drömmarna.     


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback