men jag vill.

Jag skulle så gärna vilja gå ut med bara ben och jeansjacka, men det är grått och alldeles förjävligt slaskigt ute. jag vill läsa en hjärtskärande novell, men istället skriver jag en obegriplig svenska text. jag vill sätta mig i soffan med en filt och en kopp te och gråta i tre timmar framför en romantisk film, men jag ska spendera två timmar med matteboken som hatar mig. jag vill bada i dånviken och hoppa från klippor, men jag går inte ens vinterpromenader för jag har ont i halsen. jag vill krama någon jag verkligen tycker om men sitter ensam med det förpestade plugget. jag vill ha picknik, jag vill fota i snö i solsken, jag vill tolka konst, jag vill skratta så mycket att jag känner mig pinsamt högljudd, jag vill putta ner någon i en snödriva, jag vill kickboxas riktigt hårt, jag vill ropa någonstans där det ekar, jag vill knuffa på gungande skrattande barn, jag vill stickas av solen i ögonen.

men nu ska jag göra en kort powerpoint om ett obetydligt land (som jag kommer ha glömt totalt om några månader) och fastna i omöjlig matte. vi ses på andra sidan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback